29 februari 2016

Lördagsnatt-feeling en fredagskväll, 60-talsdrömmen & ett nollgradigt februaribad.

Februaribad.

Wow vilken helg. Nästan oförskämt bra. I fredags skyndade jag mig hem från jobbet och tog Hanna under armen för att visa henne Borås aw-utbud. Gick till Company för bubbel och sedan till Stadsparken och Madde för fredagsfesten "Stämpla ut". Podiedansande tjejer, sprutande konfetti och aw-priser i baren. Visst hör man att det var en alldeles strålande bra after work? När vi trillade ut vid tiotiden hade vi dansat så mycket och druckit så mycket vin att vi för ett ögonblick trodde att klockan var närmare tre. Lördagsnatt-feeling på en fredagskväll alltså. Hur bra? Vi var så fast i den där känslan att vi till och med glömde att jag lovat att ta med Hanna till Pumphuset ju. Äh, en annan gång, sa vi och gick hem. Kanske lika bra det, för på lördagen väntade en fullspäckad dag med Sofia på stan. Lördagsshopping. Hur längesedan var det inte egentligen? Även om det faktiskt var lite dåligt på shoppingfronten fick vi med oss varsitt par jeans, och jag en födelsedagsklänning plus en somrig, ribbstickad 60-talsdröm, och när det var dags för lunch var det nästan nästan så att vi fick till årets första utomhus. 

På kvällen var det dags för Bubbelklubben att mötas upp på Björkö för bastubad och sleep-over. Förra årets födelsedagspresent som fick bli pre födelsedagsfirande i år. Och herrejesus vilken mysig kväll. Bubbel, rödvin & chark och så massa massa struntprat med de där två. Och kan ni tänka er? JAG BADADE!!! I nollgradigt vatten i februari. Vilken stolle, tänker ni, och ja, jag håller med. Men vad gör man inte för att sätta nya rekord? Och för att kunna skryta på jobbet sen? Kan ju hända att jag åkte på årets förkylning i och med det här, men vet ni vad? Till och med det var det värt.